Raisiolainen yritys: OmaSp

Uutiset
Raision keskustasta löytyy OmaSp:n pankkikonttori, jonka ovet ovat avoinna joka arkipäivä ilman ajanvarausta. Konttorin raikkaan vihresävyisessä pankkisalissa henkilökohtaista palvelua on saatavilla arkisin kello 9.30–16.30.
OmaSp:n Ville Lehtimäki konttorissa asiakaspalvelutiskin edessä. Tiskin takana Tiia Sucksdorff.

OmaSp:n tarina alkaa Lappeenrannan Säästöpankista ja se on kasvanut pienestä paikallisesta pankista Helsingin pörssin päälistan yhtiöksi. Sen suurimpia omistajia ovat paikalliset säästöpankkisäätiöt ja osuuskunnat, kuten Varsinais-Suomessa toimiva Liedon Säästöpankkisäätiö. Säätiöiden tehtävänä on käyttää vuosittain saamiaan osinkoja omaa toimialuetta hyödyttäviin, yleishyödyllisiin tarkoituksiin.

OmaSp palvelee henkilö- ja yritysasiakkaita

- Kokonaisvaltaiseen palveluun kuuluu, että sama tuttu asiantuntija hoitaa niin yrityksen, yrittäjän, kuin yrittäjän perheenkin pankkiasiat, konttorinjohtaja Ville Lehtimäki kertoo.

Paikallisuus, paikallisen liiketoiminnan tuntemus, ja verkottuminen ja luottamuksen saavuttaminen yrittäjien parissa ovat toiminnan kivijalkana.

- Haluamme, että asiakkaat tuntevat meidät henkilökohtaisesti. Henkilökunnan kasvot ovat tutut ja suorat yhteystiedot ovat helposti löydettävissä. Reagoimme nopeasti asiakkaan tarpeisiin ja yhteydenottoihin, jotta niin yrityksen kuin yksityishenkilönkin talousasiat saadaan hoituvat mahdollisimman jouhevasti, Ville kertoo.

OmaSp:n asiakkaalla on aina tuttu yhteyshenkilö, jonka tavoittaa nopeasti ja asiat lähtevät rullaamaan, olipa kyse mistä tahansa pankkipalvelusta tai neuvonnasta. Asiakas voi valita haluaako hoitaa asiansa konttorissa tai vai digitaalisten palveluiden kautta, juuri niin kuin hänestä parhaalta tuntuu.

Toimialalla vastavirtaan

Raision ja Naantalin konttoreita luotsaava konttorinjohtaja Ville Lehtimäki ja asiakkuuspäällikkö Tiia Sucksdorff esittelevätkin ylpeinä pankkinsa toimintatapaa ja palvelumentaliteettia.

- Voisi sanoa, että me uimme toimialalla vastavirtaan, Tiia toteaa. - Haluamme olla aidosti läsnä ja asiantunteva kumppani asiakkaidemme kaikissa elämänkaaren vaiheissa.

Tiia on aloittanut tänä keväänä OmaSp:n asiakkuuspäällikkönä ja kertoo, että päätös lähteä mukaan tarjoamaan paikkakunnan parasta pankkipalveluita oli hyvin helppo.

- Olen itse aiemmin asioinut tässä pankissa tiskin toisella puolella ja nähnyt miten asiat täällä hoidetaan yrittäjämäisesti ja sitoutuneesti, Tiia toteaa. - Yhteisissä palavereissa asioita pohditaan eri näkökulmista ja vastuu asiakkaiden pankkipalveluista on vankka.

OmaSp seuraa asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyttä systemaattisesti ja palaute on ollut erittäin positiivista.

- OmaSp:n palvelukonsepti on otettu Raisiossa hienosti vastaan ja asiakkaiden tyytyväisyys tutkimuksissa on erinomaisella tasolla. Myös osaavan ja sitoutuneen henkilöstön työtyytyväisyys on kiitettävällä tasolla, Ville esittelee ylpeänä viimeisimpiä lukuja.

- Paikallisuus, henkilökohtaisuus ja vastuullisuus ovat arvoja, joiden ohjaamana haluamme tarjota raisiolaisille yrityksille ja yksityishenkilöille paikkakunnan parasta palvelua, Ville ja Tiia painottavat.

OmaSp:n väkeä jututti Raision kaupungin yritysasiamies Anu Kurkilahti-Haartemo.

lateral-image-left
Muokattu viimeksi
2.5.2024 13:28