Sherlock Holmesin jäljillä Raision kirjastossa

Mediatiedotteet
Sherlock Holmes on jännityskirjallisuuden klassikkoetsivä, jonka lippalakin ja piipun jokainen tuntee. Mutta millainen ihminen oli kirjailija Arthur Conan Doyle? Miksi hänen tarinansa ovat kiehtoneet lukijoita jo yli sadan vuoden ajan?

Torstaina 14.11. klo 17–19 Raision kaupunginkirjaston toisessa kerroksessa järjestetään Sherlock Holmes -ilta, jossa on tarjolla kaksi luentoa.

Klo 17–17.45 Elina Karvo puhuu otsikolla Arthur Conan Doyle  lyhyt oppimäärä elämään ja uraan,

Kuka oli Sherlock Holmesin luoja? Mitä muuta Arthur Conan Doyle kirjoitti kuin salapoliisitarinoita? Ja miksi hän alkoi vihata Sherlock Holmesia? Elina Karvo avaa luennossaan skotlantilaisen Conan Doylen elämää, uraa ja suhdetta tunnetuimpaan luomukseensa, maailman ainoaan konsultoivaan etsivään Sherlock Holmesiin.

Klo 17.50–18.30 Annina Välimäki avaa Sherlock Holmesin tunnetuinta romaania esityksessään Baskervillen koira Sherlock Holmes ja hirviöhurtan tapaus.

Baskervillen koira (1902) on ehkä kuuluisimpia Sherlock Holmes -tarinoita ja valloittanut lukijoita jo yli sadan vuoden ajan. Tämä Conan Doylen ainoa täyspitkä Sherlock Holmes -romaani yhdistelee taitavasti perinteistä salapoliisiromaani ja goottikauhua. Annina Välimäki esittelee Conan Doylen klassikkoromaanin tarinaa ja taustoja.

Illan aikana on myös mahdollisuus tavata Sherlock Finland ry:n edustajia ja kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä etsivästä!

Sherlock Finland ry on yhdistys suomalaisille Sherlock Holmes- ja Arthur Conan Doyle -faneille. Yhdistys on perustettu marraskuussa 2013. Sen toimintaan kuuluu mm. tapahtumien järjestäminen ja Holmesiini-lehden julkaiseminen.

Muokattu viimeksi
4.11.2019 14:33