Runoviikko Raisiossa – runoilijat Reetta Pekkanen, Kristian Blomberg ja Jouni Teittinen

Runoilijat Reetta Pekkanen, Kristian Blomberg ja Jouni Teittinen esittävät omaa runouttaan Raision Kirjastotalon Martinsalissa (Eeronkuja 2) tiistaina 10.11. klo 18. Tapahtuma on osa Runoviikko-festivaalia, jota on järjestetty vuosittain jo vuodesta 2001 alkaen. Tilaisuus on maksuton.

Reetta Pekkanen (s. 1985) on runoilija, jolta on ilmestynyt kaksi teosta: palkitut runokokoelmat Pieniä Kovia nuppuja (Poesia, 2014) ja Kärhi (Poesia, 2019). Pekkanen asuu, kirjoittaa ja järjestökenttälapioi Turussa. Hän on opiskellut Tampereen yliopistossa suomen kieltä.

Kristian Blomberg on Jyväskylästä Turkuun muuttanut aavistusten ja epätyypillisten yhteyksien runoilija sekä Poesiavihkojen päätoimittaja. Hänen uusimmalle kokoelmalleen (Kaikessa hiljaisuudessa, 2019) myönnettiin tänä syksynä Einari Vuorela -palkinto.

Jouni Teittinen (s. 1982) on Jyväskylässä kasvanut ja Turussa asuva kirjoittaja, kirjallisuudentutkija ja runouslehti Tuli&Savun entinen päätoimittaja. Hänen esikoiskokoelmansa Sydäntasku (Poesia, 2019) on eleginen runoteos lapsuudesta, sen jäljistä ja jäljettömyydestä. Siitä, miten jotakin on tapahtunut ja jäänyt sijoilleen, koteloitunut elämän virtaavaan kylkeen. Sydäntasku sai Helsingin Sanomien esikoiskirjapalkinnoin 2019 ja oli tänä vuonna sekä Tanssiva karhu että Einari Vuorela -palkintoehdokkaana.

Kaikkien runoilijoiden teokset ovat ilmestyneet Poesia-kustantamolta, joka on syksyllä 2010 perustettu osuuskuntamuotoinen kustantamo. Toiminnan keskiössä on kiinnostava ja monimuotoinen runous.

Lisätietoja:

Juha Kulmala

Runoviikko ry:n pj Juha Kulmala

juhakmala@gmail.com

Tiina Salo

kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtaja

Raision kaupunki, kirjasto- ja kulttuuripalvelut

p. 040 758 0130

tiina.salo@raisio.fi