Raisio järjestää eläkeläisviikon virtuaalisesti

Osana valtakunnallista vanhusten viikkoa Raisiossa on tartuttu haasteeseen ja ohjelmaa järjestetään tänä vuonna virtuaalisesti 5.-9.10. Nettisivuilla sekä Facebook-tapahtumassa julkistetaan viikon aikana erilaisia ajankohtaisia haastatteluja, tietoiskuja sekä yritysten tarjouksia.

Erityisesti viikon ohjelmaa on suunnattu viime vuosina eläkkeelle jääneille raisiolaisille, mutta ajankohtaiset aiheet kiinnostavat varmasti laajemminkin. Verkkoon julkaistaan viikon aikana päivittäin uutta materiaalia.

Viikon aiheita ovat maanantaina mielen hyvinvointi, tiistaina liikunta, keskiviikkona katsastetaan kulttuuria ja kädentaitoja, torstaina otetaan harrastukset haltuun ja perjantaina nautitaan hengenravinnosta.

Valoa, virtaa ja elämänvoimaa tarjoillaan virtuaalitapahtumissa, arjen tietoiskuilla, henkisen hyvinvoinnin aiheilla sekä liikuntatuokioilla. Viikon aloittaa tervehdyksellään Raision vanhustenneuvosto ja päättää mietteillään Raision kirkkoherra Sari Lehti. Viikon aikana luvassa on myös tarjouksia raisiolaisilta yrityksiltä ja sekä arvontoja.

- On ollut hienoa huomata, miten aktiivisesti Raisiossa on lähdetty tekemään yhteistyötä tapahtuman onnistumiseksi ja kaikki yhteistyökumppanit ovat olleet innolla mukana, kertoo viikon koordinaattorina toiminut, asiakasohjaaja Tyyne-Maria Malmström Raision kaupungilta.

Valtakunnallisen viikon kattoteemana on Onni on vanheta ja viikon aikana nostetaan yleisesti esille positiivisia asioita vanhenemisesta sekä arjen pieniä ja suuria iloja.

Lisätiedot:

Tyyne-Maria Malmström

Ikäihmisten asiakasohjaaja

Raision kaupunki, sosiaali- ja terveyspalvelut

tyyne-maria.malmstrom@raisio.fi

28.9.2020 9:15