Kirjaston teemalauantaissa pohditaan ruutujen lumoa!

Raision kaupunginkirjaston uuden vuoden ensimmäisessä teemalauantaissa puhutaan ruutuajasta lauantaina 11.1. klo 10.30–12.30. Tällä kertaa tekemistä löytyy myös vanhemmille, kun pohditaan pienten median käyttöä ja sen suhdetta hyvinvointiin.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto pitää klo 11–12 mediakasvatusvanhempaintilaisuuden Ruutujen lumo – miten huolehtia hyvinvoinnista digiajassa? Tilaisuudessa pohditaan lasten median käyttöä, median käytön tasapainottamista ja sen vaikutuksista fyysiseen, psyykkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin. Luennoitsijana toimii Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin mediakasvatuskouluttaja Outi Lehtinen.

Samaan aikaan siviilipalvelusmies Joonas Nurmi vetää lapsille yhteistä hauskaa ja opettavaista tekemistä lastenosastolla. Leikkimällä pohditaan mm. vuorovaikutusta ja mediaa robottiteeman kautta. Ohjelma sopii alakouluikäisille ja myös vähän nuoremmillekin.

Kirjastosta löytyy tietysti myös runsaasti aiheeseen liittyviä kirjoja ja muuta materiaalia!

Lasten teemalauantai järjestetään kerran kuussa Raision kirjaston lasten- ja nuortenosastolla. Tapahtuman teema vaihtuu kuukausittain. Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Raision kaupunginkirjasto.

1.1.2020 14:32

Asiasanat